Algemene voorwaarden

Artikel 1. Definities

  1. In her Sense: Gea Teunissen Verloskundige, Pretechoscopie, Massage, Master of Breath & Bodywork, Acupunctuur, Kvk: 17253902;
  2. Klant: degene met wie In her Sense een (behandel) overeenkomst is aangegaan;
  3. Partijen: In her Sense en klant samen;
  4. Consument: een klant die tevens individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2. Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens In her Sense;
  2. De overeenkomst tussen de klant en In her Sense wordt aangegaan voor de duur van de behandeling;
  3. In her Sense en de klant kunnen enkel afwijken van deze voorwaarden wanneer dit schriftelijk is vastgesteld.

Artikel 3. Prijzen

  1. In her Sense hanteert prijzen in euro’s inclusief btw (indien van toepassing) en exclusief eventuele overige kosten zoals kilometervergoeding, administratie en of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen;
  2. In her Sense mag de prijzen van haar diensten en producten op haar website en in andere uitingen altijd wijzigen;
  3. In her Sense en de klant spreken voor de dienstverlening een bedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken;
  4. In her Sense moet de klant laten weten wanneer een hogere prijs gerechtvaardigd is wanneer deze hoger dan 10% uit gaan vallen;
  5. In her Sense mag de prijzen jaarlijks verhogen en zal prijsaanpassingen mededelen aan de klant voorafgaand aan de ingang ervan.

Artikel 4. Betalingen en betalingstermijn

  1. De klant dient na de behandeling of dienst direct te betalen of binnen 14 dagen na levering;
  2. Wanneer de klant niet tijdig aanwezig is, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant;
  3. Bij niet tijdig afzeggen van de afspraak, d.w.z. binnen 24 uur voorafgaand aan de afspraak, behoudt In her Sense zich het recht voor de gereserveerde tijd kosten in rekening te brengen;
  4. De betalingstermijnen betreffen fatale betalingstermijnen waardoor de klant direct in verzuim en in gebreke is wanneer het afgesproken bedrag niet binnen 14 dagen is voldaan;
  5. In her Sense mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling.
    Wanneer de klant niet binnen de afgesproken termijn heeft betaald mag In her Sense de wettelijke rente van 2% per maand in rekening brengen vanaf de datum dat de klant in gebreke is waarbij een gedeelte van de maand voor een hele maand gerekend mag worden;
  6. Wanneer de klant in verzuim is dient hij tevens de buitengerechtelijke incassokosten te voldoen aan In her Sense. Deze worden berekend aan de hand van het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten;
  7. Wanneer de klant niet op tijd betaald mag in her Sense haar verplichtingen opschorten tot de klant heeft betaald.

Artikel 5. Uitvoering van de dienstverlening en garantie

  1. Wanneer de klant en In her Sense een overeenkomst met een dienstverlenend karakter aangaan, bevat deze voor In her Sense enkel een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting;
  2. In her Sense voert de dienstverlening naar beste inzicht en vermogen uit;
  3. In her Sense mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of gedeeltelijk laten uitvoeren door een ander;
  4. De klant zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede en correcte uitvoering van de dienstverlening, tijdig aan In her Sense worden medegedeeld.

Artikel 6. Aansprakelijkheid

  1. In her Sense is enkel aansprakelijk voor schade die de klant lijdt wanneer deze is veroorzaakt door opzet of bewuste roekloosheid;
  2. In her Sense is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, indien deze schade is voortgekomen uit het niet correct aanleveren, onvolledig of onjuiste gegevens;
  3. In her Sense is nimmer verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor gevolgschade, gederfde winst of schade door bedrijfsstagnatie;
  4. De dienstverlening die In her Sense biedt valt onder alternatieve zorgverlening is geenszins vervanging van reguliere medische zorg. In her Sense zal nimmer adviseren reguliere zorgverlening te vermijden of te beëindigen;
  5. De klant vrijwaart In her Sense tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door In her Sense geleverde producten of diensten.

Artikel 7. Klachten

  1. Beantwoord een geleverde dienst of product niet aan dat wat de klant redelijkerwijs mocht verwachten dan dient de klant In her Sense op de hoogte te brengen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming;
  2. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke beschrijving van de tekortkoming zodat In her Sense hierop gepast kan reageren. Zo nodig en wanneer gepast zal In her Sense proberen te komen tot een informele oplossing;
  3. Wanneer voorgenoemde klachtenprocedure niet tot een oplossing leidt kan de klant een klacht indienen bij Zorg voor ZZP. Zie klachtenregeling.